Moc kobiety

Wstałem o świcie  wypoczęty. Na tarasie czekał stolik nakryty białym obrusem. A na nim wszystko to co lubię jadać na śniadanie: ciemny, razowy chleb, masło, różne rodzaje sera i pachnąca aromatycznie kawa i deser.. kilka batoników czekoladowych, gustownie opakowanych w brązowy papier z obrazkami kobiet.

 Wyjąłem czekoladkę, rozprostowałem  opakowanie i przyjrzałem się twarzy kobiety z obrazka.  To była piękna twarz. Dopiero teraz zauważyłem, że nie jestem sam na tarasie. Jakaś kobieta   przechadzała się wśród  kwiatów, rosnących wzdłuż barierki okalającej taras.   Wyjąłem z kieszeni małego formatu książeczkę o Tao, którą zawsze noszę przy sobie. Udając, że czytam, zerkałem na nieznajomą.  Gdy się zbliżyła , poznałem w niej kobietę z obrazka. 

To  musi być sen - pomyślałem -   piękny sen bo takie zbiegi okoliczności ,takie spotkania, nie zdarzają się na jawie. By sprawdzić słuszność swojego podejrzenia, wyjąłem monetę dwuzłotową i dwoma palcami wprawiłem ją w ruch wirowy na blacie stolika.  Moneta kręciła się i nie upadała.  Więc to sen...
Kobieta podeszła do mojego stolika i usiadła w milczeniu obok. Poczułem jej głowę na swoim ramieniu i  błogość w duszy.  Przymknąłem oczy.
Kochanie, nadarza ci się okazja. Nie lękaj się. Popłyń w nurcie sennych zdarzeń nawet takich, które kłócą się z wyuczonymi i przyjętymi przez większość ludzi schematami myślowymi. Kobieta z obrazka? Odczuj radość, spokój i szczęście.  Ale czy jesteś pewien, że to ty ten sen reżyserujesz? Czy to na pewno jest twój sen? 

Czy zawsze wiemy, skąd płynie strumień myśli? Pytasz gdzie ten sen cię zaprowadzi, kto ten sen reżyseruje? 

 Wędruj zgodnie ze swoją naturą. Ciągle masz możliwość wyboru.  Nastroje, te odbierane przez ludzkie zmysły, a nawet te odbierane podczas snu,  doprowadziły do ukształtowania podobnych schematów ludzkich zachowań. Tak jak w Naturze; wiosna następuje po zimie, sen po jawie,  okres rozwoju następuje po latach represji, tak jak nadmierna grawitacja wywołuje zapaść gwiazdy tak zbyt duża zachłanność niszczy marzenia. Uważaj na swoje marzenia!

Czy wiesz, że większość posiadanej mocy marnujesz na wojaczkę z Naturą przez podtrzymywanie własnych, niezgodnych z Naturą przekonań, bronienie ich i przekonywanie innych do ich przyjęcia?
Kiedy zrozumiesz, jak wielkim szaleństwem jest takie postępowanie, zyskasz moc wykorzystywania ewolucji Natury do własnych celów - moc akceptowania, przyjmowania i wspierania zmian w miejscu i czasie, w którym chcą nastąpić.
Uwierz, że współpraca z siłami Natury sprawia, że stajemy się ich częścią. Zaczynamy podejmować mądre decyzje, odwołujące się do dynamicznej, ewoluującej rzeczywistości, a nie do naszych życzeń i głęboko zakorzenionych przekonań. Możemy dostrzegać rzeczy, których nie widzą inni, ponieważ kontemplacja - medytacja wyostrzają nasze zmysły. Rozwijamy wyobraźnię i dzięki jej mocy możemy uczestniczyć w kreowaniu przyszłości. A więc podążaj w zgodzie z Naturą. Płyń w jej nurcie a uzyskasz moc tworzenia. Kiedy ludzie nie mają poczucia mocy, stają się rozgoryczeni i nieskorzy do współpracy.

Osoby, które nie odczuwają osobistej mocy, czują strach. Obawiają się nieznanego, ponieważ nie identyfikują się z Naturą, co wpływa bardzo niekorzystnie na ich stan psychiczny i sprawia, że stają się niebezpieczni dla społeczeństwa. Tyrani nie czują mocy, lecz frustrację i bezsilność. Mają siłę, lecz jest ona formą agresji, a nie władzy. Kiedy się bliżej przyjrzeć, staje się jasne, że osoby dominujące nad innymi są w istocie niewolnikami niepewności, którzy wolno, lecz nieubłaganie szkodzą sobie własnymi działaniami.

Winą za większość problemów świata można obarczyć ludzi pozbawionych poczucia mocy i niezależności. 
Prawdziwa moc to zdolność wpływania na świat i zmieniania go w trakcie prostego, mądrego i bogatego w doświadczenia życia. Osoby obdarzone mocą wpływają na innych ludzi przykładem i postawami. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

LEŚNICZY, LEŚNICZYNA I DUCHY

Bóg stworzył pożywienie, a diabeł kucharza

Czy odkryłeś, kto umiera, kiedy się umiera?